Forumindex Svenskt Flyghistoriskt Forum
Svensk Flyghistorisk Förening - www.sff.n.se
 Registrera Dig som behörig till SFF Forum / application for membership in SFF ForumRegistrera Dig som behörig till SFF Forum / application for membership in SFF Forum 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in  SökSök 

Original, rekonstruktion, replika eller modell i skala 1/1

Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Galleri - DETTA FORUM HAR ERSATTS AV NYTT - GÅ TILL SFF HEMSIDA
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Sten Johnson

Registreringsdatum: 23 februari 2008

InläggPostat: 17:58, fre 12 sep 2008    Rubrik: Original, rekonstruktion, replika eller modell i skala 1/1 Svara med citat

Hej Forumet

Jag hade nöjet att bekanta mig med Mikael Carlssons "Tummelisa", på SVFF Flygdagar (Eslöv 08), vilket resulterade i denna teckning. Vad jag förstår så är det en rekonstruktion, dock med en originalmotor. Motorn puttrade på piggt och hemtrevligt, allt i ett lugn tempo. Jag gillar långsamma flygplan, man hinner med att uppleva dem. Detta hindrade dock inte Mikael att utföra en hel del avancerade manövrer. För min del spelar det inte så stor roll om det är ett nybygge eller ett original som flyger. Men helst skall det uppföra sig och låta som originalet. På ett museum vill jag däremot helst se äkta varan, om det är möjligt. Jag antar att det här ämnet har varit upp på forumet tidigare.
Jag har nu fått hjälp med min hemsida, så det kommer att finnas fler bilder framöver. Kolla gärna, www.stentecknare.se. Synpunkter och "feed back" är alltid roligt att få. Några flygteckningar dyker nog också upp på galleriet i framtiden, om det finns någon aktuell anledning.

Hälsingar från Sten Tecknare

Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:   
Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Galleri - DETTA FORUM HAR ERSATTS AV NYTT - GÅ TILL SFF HEMSIDA Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet